Status en de Projecten - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu Status en de Projecten - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

Status en de Projecten

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

11 April 2007 | Nederland, Leeuwarden

De weken gaan steeds sneller en het punt van vertrek komt steeds dichter bij. De tickets zijn binnen en het wachten op mijn visum is begonnen.
Ik vind het wel irritant hoor zo’n visum, vooral als op de dag dat je alle informatie en formulieren inlever erachter komt dat ze juist die dag het visum systeem hebben verandert, tegenwoordig moet ook de Nederlander 750 euro borg betalen om het land binnen te komen. Maar goed bureaucratie had ik verwacht tegen te komen op het moment dat ik het land binnenkwam, een wijze les goed geleerd.

De projecten zijn ook al bekend, onder anderen gaan we proberen om natuurlijk de Speeltuin te bouwen, daarnaast gaan we de Community center proberen beter te ontwikkelen zodat er meer mee gedaan kan worden.
Daarnaast gaan we verder met het project om de gehandicapten van Port Alfred te helpen om geaccepteerd te worden, het project is door de vorige groep opgestart. Ook gaan we verder met het ontwikkelen van een Learning center om alle kennis dat er nu is beter te kunnen gebruiken en de kinderen met achterstanden in leren (oorzaak voornamelijk drankgebruik en allerlei ziektes tijdens zwangerschap).
Als laatste gaan we een project beginnen om Kinderen wiens ouders gestorven zijn aan HIV en Aids een toekomst met familie te geven. Dit is onder andere nodig omdat de overheid veel kindertehuizen gesloten heeft en maar vind dat de familie de kinderen op zich moet nemen. Hier gaan we een oplossing op proberen te vinden.

Voor de projecten hebben we geld nodig, en dat gaat al redelijk goed. Ik heb een email rondgestuurd, zoals veel van jullie al weten en dat heeft al redelijk wat binnengebracht, al nog niet genoeg (rekening nr. 546274862  Wout van Haasteren tav. Project Zuid-Afrika). Verder hebben we wat projecten, waaronder een wijnactie die al ongeveer 400 euro heeft opgebracht en we zijn nu bezig met de inkoopprijs van school terug te krijgen wat ons weer wat extra’s geeft. Onze veiling is ook goed gegaan en hebben daar ook ongeveer 400 euro mee weten te verdienen. Verder proberen we nog enkele bedrijven ons te laten helpen en wie weet heeft dat succes.

De dames van onze groep vertrekken al over ongeveer 1,5 week en de heren op 5 mei dus het gaat allemaal alweer heel snel. Bijgevoegd zijn nog wat foto’s van wat we allemaal hebben gedaan.

Tot het volgende verhaal,

Wout

• 11 April 2007 - 14:34

Ischara:

Hey hey,

Het klinkt allemaal erg goed, ik hoop ook dat het jullie gaat lukken. Jullie willen wel veel zeg, maar als je met genoeg mensen bent moet dat geen probleem zijn natuurlijk.

Ik hoop dat het ook allemaal realistisch is.

Tot zaterdag... Alvast heel veel succes... Dikke knuffel.. isch

• 07 Mei 2007 - 10:16

Britt:

Hee Wout!!
    Je bent nu weg, snik snik snik! Heel erg veel succes daar en ik zal nog even mensen overhalen om te doneren! ;) Dikke kus & liefs Britt