Spanje. de Toekomst? - Reisverslag uit Bocairent, Spanje van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu Spanje. de Toekomst? - Reisverslag uit Bocairent, Spanje van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

Spanje. de Toekomst?

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

21 November 2009 | Spanje, Bocairent

Hallo allemaal,
Ik ben weer eens vertrokken naar een ver land zoals vele zullen weten.

voor de rest een korte uitleg. Omdat ik geen werk kon vinden ben ik naar Spanje vertrokken om daar te werken en meer ervaring op te doen in een hotel van verre familie.

Ik zit hier alweer 6 weken en dacht dat het misschien weer eens tijd werd om mijn oude reis-site te gebruiken. Dit maal geen verbijsterend andere culturen en vreemde oorden maar het naburige Spanje.

Het werk dat ik hier doe is all-round
Betekende dat ik een manusje van alles ben aangezien het een vrij klein hotel is (14 kamers) met als eerste doel het beheeresen van de Spaanse taal.

Dit gaat gestaagd beter, maar de mensen die bekend zijn met mijn talen talent weten dat het mij moeite blijft kosten. Een voordeel voor het leren is natuurlijk wel dat niemand hier engels spreekt. Daarintegen is het wel een nadeel dat men hier veel Valenciaans spreek tegenover het Castilaans (normale Spaans) dat ik wil leren. Je zou het verschil kunnen vergelijken met de Friese taal tegenover de Nederlandse.

Ik had mijzelf beloofd niet te lange verhalen te schrijven zoals de afgelopen keren dus hier laat ik het voorlopig bij.

Ik schrijf binnenkort nog wel wat verhalen.

tot dan

groet
Wout

  • 21 November 2009 - 21:17

    Marloes:

    Hola Wout, como estas tu? Ja, woon nu in San Diego, ongeveer al 3 maanden, en daar hoor je meer spaans (lees mexicaans..) dan Engels. Maar super dat je dit bent gaan doen. Hopelijk heb je een fantastische tijd en gaat het beetje lukken met je spaans! keep me posted!

  • 21 November 2009 - 23:07

    Direkteur:

    WOUTMANS, mooi man, ben trots op je. succes he!! en tot snel

  • 22 November 2009 - 02:23

    Marloes Fopma:

    Hey wout!
    Wat gaaf, spanje staat ook nog steeds op mijn lijstje om daar te gaan werken. Hopelijk aankomend jaar!
    Ik zit nu weer op Bali, rondreis. Veel goede oude herinneringen hier!
    Succes met je spaans leren maar dat gaat jou kennende zeker goed komen.
    groetjes

  • 27 November 2009 - 13:17

    Sjoerd:

    Dag reislustige oude buddie van me! Avontuur heeft weer gelonkt dus, ben benieuwd hoe het je zal vergaan! :)

    Note dat ik mijn hotmail niet meer gebruik tegenwoordig, maar mijn naam (voluit aan elkaar) @gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

TJa, het is slechts een verhaal over waar ik nu weer uithang. Mijn rondzwervingen over deze aardbol en hopelijk een paar leuke verhalen die het lezen waard zijn. Groet Wout

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 16919

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Nicaragua, Docenten leren wat ze willen leren

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Ghana

16 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Rondreis Vietnam

03 Oktober 2009 - 10 Maart 2010

Het Avontuur Spanje

01 Mei 2008 - 18 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: