Overwinteren in Spanje - Reisverslag uit Bocairent, Spanje van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu Overwinteren in Spanje - Reisverslag uit Bocairent, Spanje van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

Overwinteren in Spanje

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

03 Maart 2010 | Spanje, Bocairent

Zo dat was het dan,
afgelopen zondag mijn laatste dag gewerkt in Hotel Estacio Bocairent. Mijn stage zit erop en heb toch maar besloten om in Nederland weer verder te kijken naar wat te toekomst mij te bieden heeft.
Ik heb in de afgelopen 5 maanden veel geleerd, meer zelfs dan in de stage van de Hotelschool die mij 12 maanden in hetzelfde hotel heeft laten werken.
Ik heb er een taal bij die ik redelijk spreek, ik weet nu eindelijk hoe het is om in een goedlopend hotel te wonen en werken, en heb geleerd om in de echte Spaanse cultuur te wonen en werken. Iets dat compleet anders is dan het Spanje dat iedereen kent van de costa's.

Het was een tijd waar ik veel heb moeten leren, vooral van mijzelf. Ik heb heel erg moeten kijken naar het woord rust. iets dat ik hopelijk nu iets beter onder controle heb dan voordat ik hier kwam. Want de Spaanse cultuur heeft niet zo'n haast, het komt allemaal wel, en de Hollandse doorwerk mentaliteit kennen er hier maar vrij weinig.

Best lastig voor een persoon als ik. Geleerd heb ik ook dat het hele restaurant gebeuren toch niet echt iets voor mij is. Misschien een beetje een gekke tijd om erachter te komen aangezien ik al 8 jaar in de Horeca werk. Ach het moest er een keer van komen.

Hoewel ik in Nederland weer van nul af moet beginnen met het hele werkzoekende gebeuren en het feit dat ik nog niet weet wat ik precies wil kom ik terug met een schat aan ervaringen die ik weer in mijn kop kan zetten.

de afgelopen winter heb ik een hoop gekke dingen meegemaakt. ik zal er een paar op een rijtje zetten.

- het hele motor verhaal (zie vorig verhaal)

- Ik val nogal op hier, met mijn blond haar blauwe ogen en 1.90 (zeg maar 20 cm meer dan e gemiddelde lengte), en eigenlijk meer dan ik gedacht had. Iedereen keek mij in het begin aan van wat is dat voor kerel. en op een of andere manier wouden oude omaatjes met mij op de foto.. beetje gek in een restaurant.

- Ik schijn een dubbelganger hier rond te hebben lopen, zelfde kop maar dan 30 centimeter korter.

- Men telt niet af tot nul met oud op nieuw maar eet druiven bij elke slag van de klok.

- Het hotel was een dag ingesneeuwd. volle bak met alleen 2 dames om alles te doen.

en nog veel meer.

Nu heb ik lekker nog een weekje voordat mijn vlucht vertrekt en dan kan ik nog lekker een beetje vakantie vieren voordat het echte leven weer begint.

tot snel in Nederland.

Wout



  • 03 Maart 2010 - 14:17

    Mirella:

    Hola Wout:

    Weer een ervaring rijker!! Als je terugbent, moet je maar eens bellen. Ik ben benieuwd naar jouw verhalen!!

    Heb je al enig idee wat je hier gaat doen?

    Nou, geniet eerst nog maar van een paar dagen Spanje. Een goede terugreis gewenst en tot gauw maar weer.

    Saludos cordiales,
    Mirella

  • 03 Maart 2010 - 14:27

    Yvonne:

    Heej Wout!

    Jee wat is de tijd snel voorbij gegaan! Voor mijn gevoel ben je nog helemaal niet zo lang weg en nu kom je alweer bijna terug naar NL :). Ik heb je verhalen met veel plezier gelezen en ik vind het erg leuk om te horen dat je veel geleerd hebt ;). Ben je niet voor niks in Spanje geweest ;). Ik hoop dat je er altijd met mooie herinneringen aan mag terugdenken ;).
    Ik wens je nog een hele fijne laatste week in Spanje en we zien elkaar denk ik wel op de reunie ;).

    Liefs,
    Yvonne

  • 03 Maart 2010 - 17:52

    Cynthia:

    en nu de vlag uit want hij is terug over een paar dagen ;)

  • 05 Maart 2010 - 14:36

    Dunja:

    Hey Wout,

    Wat een super ervaring zeg, echt top dat je dit gedaan hebt!

    Kan me voorstellen dat je voor jezelf heel veel geleerd hebt in een andere cultuur, en natuurlijk het Spaans wat je nu spreekt!

    Succes met het zoeken naar een andere baan, ik zit in het zelfde schuitje nu....

    Liefs Dunja

  • 05 Maart 2010 - 15:08

    Hoi Wout,:

    Fijn je volgende week weer eens te zien, wij wensen je vast goede reis terug. Ga je op je brommer ? Groetjes O. & O.

  • 05 Maart 2010 - 18:45

    Kim Van Den Dungen:

    Alweer je laatste week in Spanje, de tijd vliegt echt snel! Nog een paar dagen vakantie houden en afscheid nemen en dan in Nederland weer de draad oppakken. Ik zal me snel bij je voegen ;).

  • 08 Maart 2010 - 13:14

    Sjoerd:

    Dank voor je mooie Spaanse verhalen, het avontuur zit er op dus?

    Succes alvast ook met de herorientatie, laat maar weten als je leuk vind om nog een keer wat af te spreken in Groningen of elders! (ik in ieder geval wel :) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

TJa, het is slechts een verhaal over waar ik nu weer uithang. Mijn rondzwervingen over deze aardbol en hopelijk een paar leuke verhalen die het lezen waard zijn. Groet Wout

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 16847

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Nicaragua, Docenten leren wat ze willen leren

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Ghana

16 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Rondreis Vietnam

03 Oktober 2009 - 10 Maart 2010

Het Avontuur Spanje

01 Mei 2008 - 18 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: