BBQ's feestjes en hard werken - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu BBQ's feestjes en hard werken - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

BBQ's feestjes en hard werken

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

09 Maart 2014 | Nicaragua, Puerto Cabezas

Nog een week en dan komt Kim mij pesten hier in Nicaragua, kan er niet op wachten en heb zin om haar het land de mensen en het project te laten zien.
Nog maar een weekje wachten en dan kan ik haar weer flink pesten.. Helaas gaat het nog niet zo makkelijk en ben vandaag voor de 3e keer naar het vliegveld gereden om een ticket van Managua naar hier te kopen. Elke keer weer wat. Eerste keer was de prijs niet duidelijk, tweede de computer stuk en dan vertellen ze dat je morgen terug moet komen en dan heeft de politie te controle de boel afgezet. Morgen maar weer een poging doen.

Het project vordert gestaagd, training twee en drie zijn geweest en komende donderdag gaan we in training vier materialen maken die ze kunnen gebruiken in de wiskunde lessen. Een les per week geven is veel werk en daarnaast moet je ook nog bij kunnen houden wat er allemaal gebeurt met het materiaal dat je bespreekt. De trainingen zijn leuk en nuttig en hoewel we de eerste twee trainingen hebben gegeven in de lokalen die al staan bij de school hebben we nu verkozen om de lessen in een lokale kerk te geven i.v.m. met geluids- overlast en warmte. De docenten zijn nog steeds enthousiast en Johanna, Brenda en ik beginnen steeds meer op een team te lijken al blijven we regelmatig meningsverschillen hebben de tot soms stevige discussies kunnen leiden.

Het Spaans van de groep vordert ook gestaagd en we worden regelmatig uitgenodigd om bij mensen thuis op bezoek te komen. Zo ben ik vorige week zondag bij Brigitta (onze kokkin) uitgenodigd om vissoep te komen eten en heb ik haar mooie huisje gezien en een heerlijke soep gegeten. Mooie ervaringen die ik zeker hoop te kunnen herhalen. De dag ervoor hebben we de barbecue ingewijd die we achter het huis hebben gebouwd.

Prachtig gemaakt van restafval van de bouw en groot genoeg om voor een weeshuis op te kunnen koken. Zelf heb ik samen met Tristan de boodschappen gedaan en het eten voorbereid voor die avond. We hadden een groep lokale Noorse dames op bezoek die eigenlijk nooit uit hun hotel kwamen en samen met hun hebben we tot de vroege ochtend ons feestje gevierd en bijna de zon zien opkomen.

Wederom een geslaagd weekend en dit weekend was niet veel minder met vrijdag tot in de vroege morgen gedanst met de Noorse dames, een verliefde Nicaraguaanse en een paar Hollanders en Nicaraguaanse.

Gisteravond tot 2 uur bij het kampvuur gezeten en vandaag maar eens genieten van een beetje rust wat morgen gewoon weer vol aan de bak.
Kan niet wachten op Kim en heb ook zin in onze ‘knutsel’ les van komende donderdag en een docent gaat een les doen op een manier die wij hebben bedacht.

Groetjes Wout

• 10 Maart 2014 - 09:52

Mirella Rothengatter:

Volgens mij vermaak jij je best daar!!! ha ha ha. Geniet van de komst van Kim en veel plezier samen!!
    En natuurlijk veel succes weer met het project!

• 10 Maart 2014 - 10:26

Annemieke:

He Wout,

Al aardig je draai te pakken zo te lezen. Goed te lezen dat de komst van Kim zo snel mogelijk mag plaatsvinden, beginnen jullie toch ook al aardig een team te worden samen :-)...
    Succes met de lessen van de week.

Groetjes Annemieke

• 10 Maart 2014 - 12:40

Jasper:

Hej Wout.

Jij vermaakt je wel lees ik. Goed om te lezen dat de BBQ is ingewijdt!! Enjoy

• 10 Maart 2014 - 17:19

Yvonne:

Jij verveelt je idd niet!! Alvast heel veel plezier samen met Kim en natuurlijk ook veel succes met jullie project!

• 15 Maart 2014 - 19:12

Sjoerd: