Van Antwerpen tot Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu Van Antwerpen tot Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

Van Antwerpen tot Tamale

Blijf op de hoogte en volg Wout

05 Mei 2013 | Ghana, Tamale

Kim ken ik nu al bijna 4 jaar en een van de dingen die haar altijd kenmerkt zijn haar verhalen over haar stage periode in Ghana en het half jaar dat ze door west-afrika is getrokken.
Na alle verhalen over haar surrogaat familie en alle ' broers', ' zussen' en dergelijk die ik moest ontmoeten hebben we dit jaar besloten om 3 weken naar Ghana te gaan.

Ticket werd geboekt en vorige week vrijdag begon dan toch echt de reis. De vlucht ging via Antwerpen, vanwaar we de trein zouden pakken naar Schiphol, een reis die ongeveer 300 euro minder kostte dan direct naar Schiphol te reizen. Appart maar het gaf ons de gelegenheid om een dag eerder Antwerpen te bezoeken. Voordeel hiervan was ook nog eens dat we een nacht hadden geboekt in een 3 sterren hotel en vervolgens wegens overboekingen in een 4 sterren hotel in hartje Antwerpen werden geplaatst.

Antwerpen was leuk en zondag begon de reis met de Thalys naar Schiphol. Alles ging soepel en we werden wederom geupgrade in het vliegtuig wegens overboekingen en het feit dat wij geen stoel nummer op onze tickets hadden staan. Helaas geen business class en helaas zaten we ook niet naast elkaar, maar gelukkig hadden we wel groteren en bredere stoelen.

Na een voorspoedige vlucht kwamen we in Ghana en 34 graden celcius en 60% luchtvochtigheid aan. Betekendend dat we na 2 stappen buiten geheel doorweekt waren.
Daarbij kwam ook nog eens dat het in GHana al rond 7 uur donker is in de zomer, en het mooi verlichten van alles zoals in Nederland daar doen ze niet aan. Gelukkig was een vriend an Kim er die ons op kwam halen en waarbij we ook 2 nachten hebben geslapen.

Kim vertelde mij altijd over hoe goedkoop Ghana we niet was en hoe vol de bussen altijd waren. Tijden veranderen helaas en de prijzen zijn aardig gestegen sinds de 3 jaar dat Kim hier voor het laatst was. Verder zijn de regelgevingen ook veranderd. Dit betekende dat in plaats van 20 man in een busje (een trotro, het belangrijkte vervoers middel naast de eindeloze stroom lege taxi's die langs komt toeteren) maar 15. 1 per stoel dus kon ik tenminste met mijn grote bulk voor Ghananeese begrippen wel in de Bus terecht.

Accra was niet veel aan, voornamelijk druk en je werd om de 5 minuten lastig gevallen door iemand die wat wou verkopen. de reis ging dus na 2 dagen snel verdern naar de Cape Coast. IN de Cape coast staat een out slaven fort waar d e engelsen hebben gehandeld in Slaven, dit was erg indrukwekkend en interresant.

Via Kokuum en lake Bosumtwi zijn we nu in Tamale aangekomen.
voor een grooter verslag (want mijn tijd zit er op achter de PC) lees het verhaal van Kim op kimghana.waarbenjij.nu.

tot het volgende bericht.

groetjes
Wout

• 05 Mei 2013 - 18:16

Toos:

Hoi Wouten Kim
    Uit jullie verslagen blijkt wel dat jullie het goed naar je zin hebben. Geniet ervan

• 05 Mei 2013 - 21:08

Sjoerd:

Hey Wout, veel plezier met deze spannende reis. Weet ik ook weer wat jij uitspookt. Reizen gaat er nooit he :) Groeten!

• 06 Mei 2013 - 11:03

Ingrid:

Hoi Wout en Kim,
    Klinkt goed allemaal! Veel plezier!

• 07 Mei 2013 - 09:53

Annemieke:

Alweer heel wat ervaringen rijker zo te lezen en aan de plaatjes op facebook met strand en parasol ook voldoende tijd om te relaxen. Geniet ervan, See you!

• 07 Mei 2013 - 12:43

Mirella:

Ha die Wout!! Jij blijft ook lekker reizen hè!! Heel veel plezier daar en tot blogs maar weer!!