Trektocht, modder en blauwe plekken - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu Trektocht, modder en blauwe plekken - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Wout Haasteren - WaarBenJij.nu

Trektocht, modder en blauwe plekken

Door: Wout

Blijf op de hoogte en volg Wout

25 Februari 2012 | Vietnam, Nha Trang

Het vervolg van mij reis dan maar. Om even op snelheid te komen voor iedereen, Kim en ik zijn een week geleden naar Vietnam vertrokken. Onze belvenissen tot nu toe kun je lezen op de waarbenjij van Kim. Kimghana.waarbenjij.nu.

Om verder te gaan waar we gebleven waren, De eerste dag in Dalat zijn we wezen wandelen en de dag erop zouden we gaan Cayoningen alleen was Kim erg bang voor pijn in knieen en benen. Dit viel allemaal reuze mee en in de ochtend toen we weer opgepikt werden door de reisorganisatie begon ons 2e avontuur in Dalat.

We werden de bergen ingereden waar we onze uitrustingen de eerste uitleg kregen van hoe het allemaal werkte en na wat oefenen kregen we de eerste afdalingen. allemaal erg leuk en voor Kim en mij was het wat simpeler dan eerst omdat we dit soort dingen in Frankrijk allemaal hadden gedaan. het verschil was alleen dat er in Frankrijk een stuk meer regels zijn dan hier en dat was met sommige dingen goed te merken.

De leukste stukjes waren waren op de buik, rug, billen, hoofd van een glijbaan af waarna je rustig weer naar boven kon klimmen. Daarna kwam de grootste abseil-afdaling over een waterval waarbij de begeleiding de laatste 2 meter te weinig touw hadden overgelaten zodat je moest springen, erg gaaf en deze heb ik 2 keer gedaan. Kim ook en dat ging erg goed totdat ze de 2e keer ging. de 2e keer mochten/moesten we van wat hoger springen en bleef bij kim op een of andere mannier het laatste stukje van het touw voor het abseilen net iets hangen zodat ze iets terug richting de rostwand schoot. Ik heb haar nog nooit zo hard horen gillen en iedereen die bovenaan de watereval stond was erg ongerust omdat ze net voorbij het zichtveld verdween. Ik zat beneden te kijken en te filmen maar zag haar gewoon rustig boven komen en naar de kant zwemmen dus dacht dat er niets aan de hand was.
Schijn kan bedriegen, maar ze had verder niets naast een tik op haar billen van wat vreemd landen, iets waar Kim wel vaker last van had deze dag.

Na deze waterval kwamen we bij een rotswand van 10 meter hoog waar je vanaf kon springen. Voor mij geen probleem dus ik nam graag met de gids het voortouw. Kim begon van 7 meter maar overwon daarna haar angst en sprong samen met mij nog een keer alleen dit keer van 10 meter. Toen had ze de smaak te pakken en ging ze nog een keer alleen, wederom deed ze wat vreemds en kwam ze verkeerd terecht op het water. Weer op dezelfde billen.

Verder was de dag erg leuk en hebben we 'savonds lekker een massage gehaald. iets wat erg pijnlijk was wegens beurze billen benen en verbrande armen en schouders. Het was mooi weer... hooftepuntje van de massage was dat mijn masseuse haar handen om mijn dijbenen legde en daarna luid kakelend de zelfde grootte om haar middel liet zien.

De dag erop vrog naar Nha Trang, waar we na een mooie tocht door de bergen lekker met de motor de toerist uit zijn gaan hangen.
aan het einde van de middag gingen we opzoek naar de hot springs met Mud bath, gelukkig reden wij verkeerd en kwamen bij een luxer resort uit.

Hier bebben wij heerlijk 2 uur in de modder en allemaal verschillende baden en douches lopen spartelen waarna we lekker naar het hotel terug zijn gereden. Perfect dagje.

Vandaag hadden wij ook een heerlijk rustig dagje en hebben we de hele dag op het water gezeten en gesnorkeld. daarnaast nog lekker op het water gegeten en nu is het nog even wachten op de Nachtbus naar Hoi An. Lekker kleren laten maken.

tot schrijfs en succes met het koude weer in Nederland.

Kim en Wout


  • 25 Februari 2012 - 10:48

    Joep Walter:

    Hey Wout, een beetje man vangt zijn vrouw zelf op. Maar verder moet je het niet leuker maken dan het is, in verband met de thuisblijvers, hahaha.

  • 25 Februari 2012 - 13:43

    Japser:

    Hej wereldreizigers,

    ziet er goed uit daar, als ik dat allemaal zo lees. veel plezier in ieder geval nog. Hier in Nederland, heerlijk droog weer, bijna tijd voor een terrasje.

    Viel Spass

  • 25 Februari 2012 - 15:17

    Willie V. Den Dungen:

    Maak ons maar jaloers!

  • 25 Februari 2012 - 16:27

    Ingrid:

    Klinkt allemaal weer prima; zo te horen houden jullie het wel uit daar! We zijn benieuwd naar de volgende verhalen

  • 27 Februari 2012 - 14:17

    Marloes Fopma:

    gaaf hoor vietnam!! reisbloed zit er eenmaal in he! ikzelf vertoef in Peru.
    groetjes

  • 29 Februari 2012 - 15:01

    Toon En Roos:

    Wout, als ik jou was, zou ik Kim geen minuut meer uit het oog verliezen.
    een spannend avontuur.
    veel plezier nog samen.

  • 01 Maart 2012 - 20:32

    Yvonne:

    Haha ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie belevenissen eruitzien! Hopelijk zijn de billen van Kim weer in goede staat ;).
    Nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wout

TJa, het is slechts een verhaal over waar ik nu weer uithang. Mijn rondzwervingen over deze aardbol en hopelijk een paar leuke verhalen die het lezen waard zijn. Groet Wout

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 16840

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 06 Juni 2014

Nicaragua, Docenten leren wat ze willen leren

28 April 2013 - 19 Mei 2013

Ghana

16 Februari 2012 - 04 Maart 2012

Rondreis Vietnam

03 Oktober 2009 - 10 Maart 2010

Het Avontuur Spanje

01 Mei 2008 - 18 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: